Sidor

11 april 2010

Veckans hus - stuckaturer

Ja du Hedwig, här blir det stuckaturer så det skriker om det!

Samtliga finns i Castle Howard nordost om York, det enorma slott där både teveserien och filmen Brideshead Revisited spelades in. (En förlorad värld, hette den väl på svenska) Jag har planerat att skriva mer om slottet i senare blogginlägg, för det är oerhört mäktigt.











Och ni som vill se mer stuckaturer kan så småningom kika in hos Hedwig på Veckans hus!

Så här såg Castle Howard ut utifrån, förra söndagen :

5 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Funderar på om jag inte har en och annan stuckatur i mitt arkiv - Italien har en och annan;-))

hedwig.stjernvall sa...

oj, oj, oj, sitter här med öppen mun. Vill också se allt detta i levande livet. Dessa underbar engelska slott och trädgårdar.
Tack Anni för att du visar lite grann i alla fall.

Lasseivomma sa...

En hel del stuckatur, nästan överdådigt skulle man kunna tycka. Läckert att besöka och fota måste det vara.

Ladyinblue sa...

Underbart alltså, det finns inte ord för allt det vackra.

Vivan sa...

Ja, jag sitter också och gapar av häpnad över allt det vackra du visar, bäst att stänga den så att inte fåglarna bygger bo i käften på mig...fnizz!!!
kramen!