Sidor

17 december 2010

Mumin, choklad, bubbel och en Hexa!

Tänk vad bloggvärlden för med sig!
Fina goa Pockethexan kontaktade mig och undrade om jag ville gå med på invigningen av Kulturhusets utställning "Hur gick det sen?" anordnad av Skugge & Co. Inte tackar jag nej till något sådant!

Jag hann göra några ärenden på stan, en del julklappar som skulle fixas, sedan träffade jag Hexan för första gången. Vi har haft kontakt i ungefär två års tid genom bloggarna, men detta var första irl-träffen. Och det var så kul!

Vi fick bubbel i glasen, jag doppade marshmallows i chokladfontänen, vi lyssnade på Sofia Jansson m fl som talade, vandrade igenom den fina utställningen och hann ändå med att prata med varandra och en annan bokbloggare.


Utställningen öppnar imorgon och är uppbyggd som boken, med hål stora nog för barnen att ta sig igenom. En bok som jag växt upp med (har fortfarande mitt gamla exemplar kvar) och mina barn i sin tur fått höra om och om igen. Tror att vi kan stora delar av den utantill.



Dessutom fick vi fina kassar med presenter; både Muminsaker, böcker och ätbart! Nu har jag den absolut finaste saxen i världen! (Men jag visar inte allt som fanns i kassen, en del kan ju tänkas bli julklappar...)


Jag är så glad att jag blev medbjuden och att Hexan hade en tillräckligt bra dag för att orka komma själv. Go' och glad, generös och pratsam, med glittrande ögon och varmt hjärta, precis som jag uppfattat henne genom bloggen och framför allt genom hennes många kommentarer hos mig.

Och jag hann väl gå ungefär hundra meter efter att vi skilts åt, innan jag insåg att hon aldrig fick den lilla julklappen jag hade i väskan. Suck.

10 kommentarer:

Pockethexan sa...

<3-tack för hjälpen med alla mina gjejer du fick släpa på!!!
o <3-tack för det trevliga sällskapet det var verkligen ett varmt möte!!!
Vad glad jag blir att jag gjorde slag i saken o frågade dig istället för som mam gör så många gånger -"Jag tänkte på dig och.." å så blir det inte med än så, men det blev det nu!
Det var en jättetrevlig eftermiddag nu vet jag vem jag ska fråga nästa gång jag behöver sällskap o bärhjälp!

STOR Kramis från en trött men glad Pockethexa (fast nu vet du ju vad jag heter....)
<;D

Vad gulligt att jag skulle få en julklapp av dig, spännande!

Anonym sa...

Äntligen har jag läst i kapp!
Det tog minsann en bra stund, men det var det värt!
Njöt av vackra dörrar och minsann hade du inte sett Jay live också!

Glad att du haft blogg-träff igen.
Ni verkade ha det jättetrevligt tillsammans!

Varm kram från en hjältinna till en annan:-)

Happy sa...

Låter helt lovely.
Goodiebags, hur ofta får man det liksom *ler*.
Kul att träffa blogg-vänner live!

Puss i pannan.

Anne-Lie sa...

Det låter perfekt!

Lisbet sa...

Vilken fin dag du fick!
Ha en fin dag i dag också!

Janicke sa...

Förstår att det känns bra att kunna lägga ytterligare en till irl-gänget!

Cari sa...

Kommer inte ihåg att jag läste Mumin som liten. Men det har jag tagit igen nu!
Ska tipsa kollegor med små barn att gå dit.

Susie på Stjärnarve sa...

Är så fantastiskt glad över mina blå stjärnor och över att jag på ditt visitkort hittade hemsidan! Fick till och med gubben att titta på dom vackra glasdetaljerna - och beundra dom. Jag antar att en del annat är till salu också, så jag som är ett stort "glasfan" kanske kan få inhandla något mer!?
(Glömde att säga i mailet att betalningen kommer till dig på måndag.)
TREVLIG HELG
Susie

Anonym sa...

Mysigt!!

Mumintrollet sa...

Nej men så mysigt! Nu blir jag ju alldeles grön av avund! Det var verkligen värdens finaste sax du fick tag på! =)