Sidor

29 april 2011

Let's celebrate!


Det började med att jag var i England
samma år som Charles och Diana gifte sig.
Köpte en mugg, det var ju lite kul.



Sedan råkade jag vara i England när Andrew och Fergie gifte sig.
Jamen då måste jag ju ha en till!


Mina vänner i Yorkshire tyckte inte att jag var riktigt klok.
Men accepterade.
Och började "hjälpa" mig.
Andrew och Fergie skulle komma på besök till York.
Muggar och andra souvenirer togs fram.
Men besöket ställdes in.


Mina vänner köpte en mugg till mig.
Av besöket som inte blev.


Så småningom var det dags för Charles att gifta om sig.
Med Camilla.
Ett lite mindre bröllop.
Muggar och andra souvenirer togs fram.

Men Påven avled och skulle begravas den tänkta bröllopsdagen.
Bröllopet fick skjutas upp en dag,
så att Charles och flera bröllopsgäster kunde åka på begravningen.

Mina vänner köpte en mugg till mig.
Med fel bröllopsdatum.


På sommaren kom jag själv till England
och kunde köpa en mugg med rätt datum.


Så kom ett paket från England igen.
Drottning Elisabeth fyllde 80 år.
Mina vänner tyckte att jag skulle ha en mugg.


I tisdags kom ytterligare ett paket.
Med allt som behövdes för att fira ordentligt.


Så det har vi gjort idag!



10 kommentarer:

Sara och Mr T sa...

Det där var ju lite roligt ju! :) En fin liten samling du har och vänta du bara, dem muggar som har fel datum kommer säkert bli en raritet om ett gäng år. ;)

Trevlig valborg!

Anne-Lie sa...

God sav the queen....
Nog är det något speciellt med det engelska kungahuset!

Happy sa...

Herregud, där snackar vi bröllopsfrosserier på alla sätt och vis :-) Royal fika, impressed.

Pockethexan sa...

Jag är avundsjuk på dig, jag hade också velat ha muggarna bara för att det känns så engleskt.

Har du en på Victoria o Daniel också el. håller du dig till de engelska?

Kramis ifrån en som nu ska lägga ut mitt fusingrepotage, vilken kväll, superkul o det ska bli spännande att få hem dem men jag återkommer om vilken dag som passar bäst!
<;D

Hur är det är det en kakelugns som man ser på din, en vacker grön en?

Lisbet sa...

Värdefull samling du har!
Härligt!
Ha en fin helg!
(Jo det var för hostan, det där som syntes till höger...)

Mitt bästa jag sa...

Underbart!!! Å så har u viktoria o daniel-sl-kort. Inte dåligt.

Barbro sa...

Härliga bilder från Kungsan...
undrar när vi kan få dit vår vän?!?

Ha nu en trevlig valborg!

Ulla PE sa...

du borde ju ha den kinesiska muggen där de hade bild på fel prins
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12744367.ab

Ann sa...

en sann rojalist! Jag gjorde tyvärr misstaget att ha semester direkt efter påsk istället för att portionera ut det och ta fredag måndag i samband med Valborg för att kunna se bröllopet igår. det är inte alls samma sak att se på stillbilder på webtidningar!

Anni sa...

@Ulla; underbar! Det vill jag ha!
@Ann; det var bitvis ganska trist - lär finnas på youtube, men jag har inte letat