Sidor

26 mars 2012

Blue Monday


My plan was to have a birdbath hanging in a tree.
I made a ceramic bowl, decorated it with leaves and coloured it blue.

Jag gjorde ett fågelbad i stengods,
dekorerade det med små löv och blå glasyr.
Det skulle hänga i min rönn.



Then I realised that it wasn't a birdbath at all - it was a swing for squirrels!
And a perfect way for them to reach the seeds!

Men det blev inget fågelbad, det blev en gunga för ekorrarna.
Och dessutom ett perfekt sätt för dem att nå solrosfröna!



The other day I put some unpeeled peanuts in my blue bowl.
I waited for my squirrels to come and eat.

Häromdagen lade jag oskalade jordnötter i skålen.
Så väntade jag på mina ekorrar.



Instead of squirrels I found a big Jay bird fetching the nuts,
scaring all my Blackbirds away!

Istället kom en stor nötskrika farande och hämtade nötter,
den skrämde iväg mina koltrastar!


14 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh så söt ekorre,,det blir inte alltid som man tänkt det
Mia

Luna Miranda sa...

oh, it's a lovely birdbath! squirrels and birds are welcome.:p

SmilingSally sa...

What a fun idea. I love the color of blue.


Happy Blue Monday, Anni.

Pie sa...

Wonderful shots!

My Blue Monday.

Leah H. sa...

Those little creatures will have the fun with it:)

Visiting for for Blue Monday- hope you can stop by:)

http://www.harpsterschronicle.com/2012/03/a-family-bible-story-book.html

ormbunke sa...

Kul och annorlunda fågelbadmatbord.Ha de gott.

Anne-Lie sa...

Men nog är väl nötskrikor även välkomna i din underbara trädgård?

Leena sa...

Söta bilder! Och både ekorren och nätskrikan är nog så fina, tycker jag ...

Kim, USA sa...

Oh my that is so pretty cute photos.

Birdbath

Full-On-Forward sa...

Sometimes they feel like a nut- Sometimes they don't!

Great sequence and great post,

John

LV sa...

What a wonderful presentation from down under. I enjoyed visiting and seeing some of your world.

bokhyllan sa...

Men åh, vilken söt liten ekorr-gunga!

B i r g i t t a sa...

Så fin ditt "fågelbad" är och så användbart till mycket ;)

Christina sa...

Hej!
Jag har nominerat dig till en Liebster Blog Award: http://wp.me/pDHrD-AS. Alltid väldigt roligt att höra av dig i Veckans hus och se dina bidrag! Ha en skön kväll!