Sidor

05 oktober 2012

250 lökar senare

Detta är en annan sorts tulpaner än de som beskrivs i inlägget.

Skickade ett sms till min lokala trädgårdsmästare häromdagen:
"Om det finns några vita liljeblommande tulpanlökar vill jag gärna ha ett gäng".

När jag kom hem från Blås & Knåda (förra inlägget) stod en kartong på trappan, men jag tittade inte i den då. Insåg bara att det nog var ganska många lökar.

Nästa morgon vaknade jag med nackspärr. Såg att lådan innehöll 250 lökar.
Jisses.


Nu har värsta nackspärren släppt och jag har planterat alla.
Inspirerad av min granne Helens fina löklåda i våras planterade jag de flesta i mina två jordgubbslådor. Resten i några rabatter.

I vår hoppas jag att rådjuren håller sig i andras trädgårdar, som de brukar.

Och så funderar jag lite om jag inte borde be om ett gäng vita pärlhyacinter ...

3 kommentarer:

Lisbet sa...

Vilken bra idé! Att be om att få och så blir det hemleverans. Undrar om jag skulle pröva på...
Ha så skönt i dag!
hälsn från regniga Österbotten

Käranån sa...

Det var ju ett helt gäng med lökar!! Så vackert det kommer att blomma på våren hos dig!

aino sa...

ooooh, så ljuvligt fint det kommer att bli. tulpaner är min absoluta favoritblomma och vita sen... kan inte bli bättre. nu må rådjuren lämna de ifred!
aino