Sidor

23 juni 2013

Tre frågor - grilla!


  1. Har du utegrill, eller kanske en bordsgrill för inomhusbruk?
    Utegrill, en blå (såklart!), hemsläpad i barnvagn från Trädgårdsmässan ett år. Eller nja, maken fick komma och hämta mig, grillen, vagnen och det lilla barnet ... Så småningom fick han bygga en bänk runt grillen också.
  2. Gasol, el eller kol?
    Kol, självklart! Grillar gör man för smaken, inte för den cancerogena stekytan.
  3. Nämn en favoriträtt att göra på grillen eller en sås att ha till?
    Bäst är en hel köttbit som fått ligga länge, en sann barbeque, och min goda tomatchutney.

4 kommentarer:

Maria sa...

Den tomatchutney ska absolut göras till nästa gång vi ska grilla. Är lite nyfiken på hur länge du tror den håller sig i kylen sen.

Eva Trillian sa...

Vackert blå :) såklart!
Gott l åter det när du skriver om köttbiten och din chutney (den måste jag prova)!

aino sa...

snyggt med blå grill. aldrig sett! jag har en röd. en vit skulle inte vara så tokig, men det har jag aldrig sett heller.
aino

Susjos sa...

En blå grill? Klart att du har en sån!
Nu ska jag kolla in din chutney!