Sidor

28 juli 2013

Tre frågor, tre gånger!

Jag har varit på resande fot igen. Har inte brytt mig om (hunnit med) att skriva inlägg och schemalägga dem för att hålla bloggen vid liv, det får vara lite stiltje här just nu.

Här kommer i alla fall de tre senaste söndagarnas Tre frågor:


Om mig

Använder du, eller borde du använda glasögon eller kontaktlinser?
Som tant märker jag tydligt hur synen försämras, så jag har läsglasögon liggande utspridda i huset för att slippa leta. Nyligen skaffade jag senilsnöre också, men det fick till följd att jag bara släpper solglasögonen i tron att de ska hänga kvar i snöret ...

Vilken typ av skor är dina favoriter?
Mina trasiga limmade sommarsandaler som jag aldrig får ont av och som jag så väldigt gärna skulle vilja ha fler av, inköpta på Birkenstocks outlet utanför Köln ...

Är du medelgod, hyfsad eller proffs i köket?
Hyfsat proffs? Eller proffsigt hyfsad? Misslyckas såklart också. Som just nu när min blivande Crème de Cassis står och rinner av i köket och jag inser att sockret är slut ...
 

Gökuret vi köpte i Schwarzwald - med extra allt!

Klockan

Hur ofta kontrollerar du hur mycket klockan är?
Kontrollerar eller tittar på, lite olika betydelse för mig. Kontrollerar om jag har en tid att passa, då kan det förstås bli ganska ofta. Tittar på, ja det gör jag lite då och då när jag är hemma eftersom jag har så många klockor (väggklockor, gökur, digitala klockor på tv/dvd/mikro/spis ... etc)!

Är du tidig, punktlig eller ständigt sen?
Tidig eller punktlig. Växte upp med en ständig (bil)jakt efter färjor, flygplan (som ibland missades) och avskyr sedan dess tidspress. Räknar alltid bakifrån för att komma fram till när jag borde starta.

Är du högerhänt och har klockan på vänster hand eller tvärtom? Eller har du den någon annanstans?
Bådhänt, men mest höger. Har klockan på vänster arm, men tar av den så snart jag kommer inom dörren hemma. 


Fina linnehanddukar från Erikshjälpen

Pocketböcker för fem kronor styck, lämnas tillbaka till Erikshjälpen efter läsning

Shopping

Vilken är din favoritbutik?
Erikshjälpen och mataffärer ;-)

Finns det någon affär du avskyr att besöka?
Inte vad jag kan komma på. Fast stormarknader ligger illa till.

Brukar du handla online?
Ja, det har jag gjort i många år. På flera sätt är det ju en modernisering av att handla på postorder som man/jag gjorde förr.

4 kommentarer:

Janicke sa...

Tack för dagens första skratt - vilket fantastiskt gökur!
Ska vara du som kånkar hem nåt dylikt ...

Eva Trillian sa...

Skrattade gott år senilsnöre-effekten :D Kan, totalt, känna igen mig ;)

aino sa...

hihi... många glasögon går det åt, jag har också en hel del läsglasögon utspridda. har köpt senilsnören, men tyvärr har jag glömt var jag lagt dem. det ingick liksom inte minne i dem, hihihi...
och vilket bra svar på favoritaffär... mataffären! kan nog skriva under på det.
aino

Maria sa...

Vad härligt med läsglasögon i olika färger, kul och variera :) Vet inte vad jag tänkte när jag terminalglasögon och valde de som var mest lika mina vanliga, jag skulle ju tagit ett par knallröda.

Vilket fint gökur, jag gillar extra allt.

Jag har också börjat köpa böcker på second hand, det skulle fler göra.

Roligt att få läsa dina svar, ha det gott!