Sidor

27 november 2013

EFIT - en ljum novemberonsdag


7.00
Lilleman tänder ljusen i väntan på frukost.

 

8.00
En son iväg till skolan, två sover.
Jag slår på datorn och möts av AVG som har massor av åsikter.

 

9.00
Packar upp de färdigsydda gardiner jag köpt till lusthuset.
Aha, de är lite krinklade!
Så skönt, då slipper jag stryka dem vid tvätt!



10.00
Äldste sonen är iväg till KTH, Mellangrabben kokar ägg.
Det blir två till mig också.

 

11.00
Packar inför nästa marknad.
Just nu är hemmet belamrat med mina saker,
bäst att försöka få undan lite.



12.00
Sätter etiketter på nästa lass honungsburkar.
Förra lasset har levererats till en julmarknad
i Gamla Stan.



13.00
Bygger ihop min turkosa plåtvagn.
Det går fort eftersom jag byggt ihop dotterns tidigare
och vet hur jag ska göra.

 

14.00
Står i min ateljé och skär till några fjärilskroppar.
Glaset är kallt, skäroljan är kall och mina fingrar blir fumliga.

 

15.00
Drar igång ugnen.
Om den är 9 grader kan ni ju ana hur frusen jag är!

 

16.00
Har pratat med mamma som berättar att
min bror ligger på observation på akuten.



17.00
Lilleman kommer hem från sitt oboespelande
och jag konstaterar att reflexer är ett måste.



18.00
Mellangrabben går till scouterna
Äldste sonen kommer hem.

 

19.00
Letar efter valnötter och upptäcker att tvåbenta råttor äter upp mina mandlar.
Och att skafferilådan är full av mjöl.
Bara att dammsuga.

 

20.00
Ställer undan middagsresterna till
Mellangrabben som äter efter scouterna.

 

21.00
Tittar på kärlekskranka bönder.
Använder time shift och spolar över reklamen.

 

22.00
Kvällssuget pockar på och jag mumsar några paranötter.

23.00
Lägger in min EFIT!

9 kommentarer:

Micke sa...

Vem vann fajten, du eller AVG? ;)

Nio grader inne låter inte som nån höjdare.

Janicke sa...

Innehållsrik dag,som vanligt!
Hoppas så att det inte är något allvarligt med din bror.
Jag knaprar paranötter just nu!
Tack för obs i min blogg, hade sett det. Borde ha svarat här istället för på fb.

Janicke sa...

Jag vet! Det skar mig i hjärtat men den hade blivit alldeles för stor för sin kruka och jag kan inte ge den en större. Mina fönsterbräden är så ynkligt smala. Den hade börjat dö, helt enkelt. Jag kanske skaffar mig en ny.
Och ja, en helt underbar dag. Finge vintern vara så här, skulle jag ge mig. Numera. Kanske ...

Susie på Stjärnarve... sa...

Härlig och mycket omväxlande dag! Hoppas försäljningen går bra.....

Åke sa...

Så trevligt att dokumentera varje timme :) Ljustiden till en stund på morgonen verkar ljuvligt :) Och för att inte nämna den smaskiga honungen :)

Anne-Lie sa...

Ska se om jag hittar in i bloggosfären mer nu framöver ;-)
Härligt att se din dag och mycket nöjd att se användningen av reflexer!

Rantamor sa...

Visst var det väl du som hade tillverkat dom fina glastomtarna jag fick av Camilla ???
Länkade till din blogg för jag var rätt säker !!

Ha en finfin advent du kreativa människa, att du hinner med allt.
Blev en Muminkalender i år igen hos mig, kunde verkligen inte låta bli...

Tjingelingen från Rantamor.

trollet sa...

Hoppas din bror mår bra!!
Pysselfia bor tydligen här, hoppas alla marknader går bra inför jul!

BP sa...

1. AVG har vi också:-)
2. Dessa glashänder är suveräna!
3. Hoppas det inte var något allvarligt med din bror!
4. Den där maträtten med (undon-) nudlar - mums:-)