Sidor

27 februari 2016

Går inte det ena, så går det andra


Monthly Makers tema för februari är trä, så jag letade fram en gammal limträskiva som tidigare fungerat som skrivbord i en nu utflyttad sons rum. Och så förstorade jag en bild från nätet. Den blev pixlig till tusen, men dög som förlaga.



Jag tejpade fast förlagan på plankan och ristade med en gammal mattkniv runt varje bokstav.



Fyllde i konturerna med svart tusch.



Hittade en bets som jag strök över plankan och fick då se hur betsen löste upp min tusch.



Provade att bränna bokstäverna med min lödkolv. Det gick inte alls.



Letade efter en svart färg hemma, köpte en hobbyfärg som inte fäste på betsen och fyllde i bokstäverna med svart tusch istället.



När maken kom hem hittade han direkt färgen jag letat efter, den fäste finfint på betsen och nu sitter skylten uppe vid hobbithålan! Jag ska försöka ta en bättre bild imorgon, det var lite mörkt när jag kom hem idag.



Så tog jag nya bilder idag, men självklart skulle äppelträdets skugga försvåra fotograferandet! Nåja, jag tror att ni fattar!



5 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Det här skulle jag kalla för sysselsättningsterapi om det inte var du. För du har ju fullt upp ändå - egentligen eller uppenbarligen inte;-)

Sandra sa...

Det här är verkligen helt fantastiskt! Vilket otroligt jobb och härligt slutresultat :)

Mikaela sa...

Så kul grej! Jag gjorde en variant av skylten, fast i papper, när jag hade 25-årsfest med fantasytema och satte upp på dörren. Åh, måste nog se om Sagan om ringen-filmerna känner jag nu!

Alicia sa...

ÅH vad fint det blev!! Ser fram emot att komma på besök med party business ;););)

Mary Sane sa...

Vad fint! Och vilken kickass-trädkoja! :) Skulle nog bo där på heltid under somrarna om jag var ni...