Sidor

05 maj 2016

Jag gillar EFIT - en solig födelsedag


7.30
Första baljan på verandan,
som så ofta.
Det är makens födelsedag,
så det blir kalas idag!



8.30
Maken har fixat färsen och trycker till burgarna som ska grillas. 



9.30
Jag dekorerar ena tårtan.
Igår kväll när jag kommit hem från butiken bakade jag tårtbotten,
picklade lök, gjorde cole slaw och kokade tomatchutney.
(Sedan satt jag med fötterna högt och såg fotbollen på teve.)



10.30
Blandar jag till grönsakerna som ska grillas i foliepaket.
Har väckt sönerna så att pappan kan få bli gratulerad.

 

11.30
Äntligen har sönerna duschat och klätt på sig
så att hyllningssång kan sjungas och paketen kan öppnas.



12.30
Borden är utburna i solskenet.
Snart ska gästerna komma!

 

13.30
Mumsas det för fullt!

 

14.30
Är maten äten och tallrikarna dukas bort av äldste sonen.

 

15.30
Dricks det kaffe och äts tårta.

 

16.30
Kommer färdtjänst och hämtar lilla svärmor.

 

17.30
Har alla gått och jag tänkt sätta mig i min hängstol,
men den var full av fågelbajs.
Fram med vattenslangen!



18.30
Spanar jag in koltrastungarna.
Det är inte mamman som bajsat på min stol,
det är duvor och björktrastar som gör de stora blafforna.

 

20.30
Ser vi tisdagens genomgång av ESC-bidragen.
Min EFIT haltar.
Jag blev visst lite trött.

10 kommentarer:

Kattis sa...

Vilken härlig dag! Trötthet till trots. :)

Marit Johansson sa...

Så kul att tjuvkika in på er födelsedagsmiddag, strålande väder dagen till ära :) grattis till maken. Jag har också fixat med middag och haft gäster idag!

Frolic-Eirin sa...

Grattis til maken!!
Det ser ut til å ha vært en super dag...

Sofia sa...

Oj vilken kalasdag! Vackert väder, god mat och den där tårtan såg väldigt mumsig ut :-)

Anna sa...

Vilken härlig dag ni verkar ha haft!

Hoppas ni får en fin helg!

// Anna

Janicke sa...

Härlig födelsedag, vilken tur med vädret!
Ge käre maken en födelsedagskram från mig.

Violen sa...

Vilken tur ni hade med vädret! En perfekt dag att fira födelsedag i vårsolen! Så vackert det är i er trädgård!

Vonkis sa...

Fantastisk tårta som vanligt.
Har också tittat på inför-programmen men är besviken på "tyckarna", de har varit lite väl slätstrukna.

Mias Mix sa...

Grattis i efterskott till din man! Antar att han var ganska nöjd med födelsedagen :)

Micke sa...

Härlig EFIT-dag med kalas så!