Sidor

03 november 2016

EFIT - en höstlovstorsdag


Höstlov. Sovmorgnar. Snöglopp.
Ett Foto I Timmen.


8.00
Mitt te har stått länge och väntat,
maken gjorde det nog för två timmar sedan.
Jag värmer det i mikron.



9.00
Har hittat årets säsong av brittiska trädgårdsserien
Gardener's World på Youtube.
Drar upp den på teven så att jag får större bild
och kan längta till våren.
Det känns lite konstigt att titta på snödroppar och narcisser.
Andra tebaljan på gång.



10.00
Äldste sonen har kommit upp.
Han har inte höstlov,
utan ska plugga till morgondagens tentamen.



11.00
Lillhunken njuter av de lediga dagarna
och ska snart ut på Pokémonjakt.



12.00
Lunchar jag på sweetchilitorsk.
Struntar i couscousen som egentligen ska vara med.



13.00
Kikar jag lite i mitt franska magasin som just kommit.



14.30
Har vi tagit oss till Vällingby centrum,
Lillhunken och jag.



15.30
Har han provat precis hur många kängor som helst. 
I två affärer fanns inga som passade,
men i denna finns för många!



16.30
Kikar vi in på Indiska som har den goda smaken
att rabattera den tunika jag spanat in.
Den blå ska jag såklart ha,
men när jag frågar Lillhunken om jag ska ta den röda
eller den svarta också
svarar han helt lugnt:
- Den röda kommer du ju aldrig att använda.



17.30
Får jag användning för champinjonborsten
som köptes i München i somras.



18.30
Äter vi den där Halloween-pastan som aldrig blev äten i måndags.



19.30
Köper jag halvapriset-biljetter till en underbar föreställning.
När den gick i våras passade inte datumen.



20.30
Köper jag lite aktier.
Många olika inköp idag!



22.00
Tittas det på film.



23.00
Tar jag hand om sockret som inte blev tittägg.
Har kört det i mixern och lägger nu på burk.
God natt!

14 kommentarer:

Janicke sa...

Champinjonborste, fniss! Påminner mig om gamla Prinsessornas kokbok med sida upp o sida ner med olika borstar som hushållet skulle hysa.
Fast just en champinjonborste är ju ingen dum idé.
Hoppas att ni hittade några bra kängor!

Vonkis sa...

Allt eller inget, lite som det brukar vara när det ska köpas skor :-)

Susjos sa...

Oj vad du fixar! :-) Champinjonborste, det låter inte dumt alls, har svårt att putsa bort jorden ibland!
Nästa vecka så är det tänkt att jag ska besöka Vällingby!
Ha en skön helg! ♥

Susjos sa...

PS. Bloggaren Mia besökte visst Castor förra helgen! Kolla in hennes blogg! http://miasmix.blogg.se/ DS.

Majsan sa...

Kikar in och ser hur Din dag blev. Det är inte lätt att hitta rätt skor/kängor. Hoppas det fanns några som passade perfekt!

Jasså, Du skulle inte använda den röda :D Hoppas Du blir nöjd med tunikan :)

Micke sa...

Klart rött går helbort för dig! ;)
Du hann med en hel del denna dag.

Angående detta om hällristningarna jag postade:

Äkta hällristningar ja!
Är 2500 stycken där vid Nämforsen 4 mil nordväst om Sollefteå.

Står lite bättre på min sida.

Gurkiss sa...

Hej :)

Kikar in din dag :)
Härligt med höstlov tycker mina barn också :)
Pokémonjakt är skoj. Barnen och jag har åkt runt lite i somras och gått i många olika parker. Sedan försökte jag cykla också men det blev inge bra för mitt knä.
Hoppas att sonen sen kunde bestämma sig för vilka skor som var bäst :)
Härligt när det är rabatt på de man gärna skulle vilja ha :)

Sv. Dollar store ja det är lite likt ÖoB men med mycket bättre priser på många saker som jag är intresserad utav :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss

BP sa...

Här fastnar jag helt klart på fisksoppan! Åsså Tove Jansson som ställer ut på Millesgården just nu enligt alla stora affischer på t-banan. Men det är kanske en annan Tove Jansson du ska se...
Skrattar gott åt Lillhunkens skoprovning. Han verkar vara en väldigt tålamodig son - att prova så många. Hoppas han hittade ett par som passade.
Har aldrig varit i nya Vällingby Centrum, men i "min" facktidning skrev vi många artiklar om centrumet som fick pris som "Årets Bygge" för 8-9 år sedan tror jag det var.

Frolic-Eirin sa...

Så hyggelig å være med på shopping!! Takk for titten.

Hihi.. har aldri tenkt på at champiser trenger egen børste.....

Eva Trillian sa...

Skönt med höstlov - jag har njutit lite av den varan själv :)
Hoppas Lill-Hunken hittade bra pjucks!
Lyckat ill med aktierna - anar Tele2 - i så fall gynnar jag dig :) och det känns ju bra!

Eva Trillian sa...

Grisfis :) Det blir mitt nya - i alla fall när barn är med!

Ariella sa...

Tittar in på din dag. Tack för besöket och kommentaren hos mig. "ses" nästa efit.

Lisbet sa...

En omväxlande dag! Du berättar så fint med dina bilder!
Ha en fin söndag med mycken avkoppling!
kram

Göran S sa...

Har köpt mina bästa skor på Brogatan som säljer Dr Martens,ett tips!!