Sidor

04 juni 2017

Härliga långhelger! Mitt 1900:de inlägg!


I torsdags träffade jag bloggvännen Mia på lunch, hon var i stan för att hålla kurs. Hon var precis som jag hade föreställt mig henne; nätt, snygg, trevlig, pratsam, öppen och väldigt mysig. Vi höll humöret uppe trots att lunchen som serverades inte var i klass med priset. Mia fick skicka tillbaka sin hamburgare för att få den bättre stekt och mina så kallade fish & chips med färskpotatis (?) hade inga pommes frites alls. På menyn stod det att fisken skulle vara strömming (något jag egentligen inte gillar men tänkte att så här kanske de skulle vara okej) och det som serverades var ganska stenhårda strömmingsbitar som inte gjorde någon glad.

Direkt från lunchen åkte jag till Karolinska Sjukhuset för att göra mitt tredje audiogram, denna gång lite noggrannare då även mellanörat kontrollerades genom någon sorts vacuumsug som påverkade trumhinnan. En ganska intressant upplevelse. Tydligen är mitt ena öra perfekt, men på problemörat vill inte benen i mellanörat röra sig som de ska. Nästa instans är Huddinge sjukhus och ytterligare en öronläkare.

Hem för att fixa till kvällens tjejmiddag, sex gamla kursare från KTH kom för att äta varmrökt lax, pastasallad och pannacotta med hallon. Vi kunde sitta i lusthuset och det blev en riktigt trevlig kväll.



På fredagen flängde jag också på stan, var bland annat förbi butiken där det just denna dag var massor av kunder så det var bra att jag hjälpte till en stund.

Igår, lördag, berättade jag för maken att vi hade ett stort behov av en snygg bänk precis här, vid det lilla körsbärsträdet. Efter att ha förklarat designen åkte vi och köpte virke.



Den tomma ytan från andra hållet.



Sedan ägnade jag helgen åt att klippa och rensa och plantera och fixa i trädgården samtidigt som maken snickrade. Visst blev det bra?




Med tiden blir nog det lilla körsbärsträdet stort och fint!
När man sitter på bänken ser man rakt mot blomrabatterna, det förstår man ju faktiskt inte av dessa bilder ;-)

Upptäcker nu att detta var mitt inlägg nummer 1900 - jisses och hurra!

10 kommentarer:

BP sa...

Mia har jag också träffat irl. Vilken härlig tjej! Förstår att du också gillade henne:-)

Undrar var ni åt. Ni var ju båda två missnöjda med maten. Hoppas ni röt till ordentligt!!! Annars vet ju kocken inte vad som är fel.

Sedan var det som vanligt full rulle - för dig åtminstone! Surprise - NOT!!!

Å den där bänken med "taggarna" är ju skithäftig. Tur att du har en man som är lika "pysslig" som du;-)

Marit sa...

Så flott benk din mann lagde! En sånn skulle jeg gjerne hatt her :)
Den var veldig fin.

Rost och rädisor sa...

Älskar bänken! Bra jobbat! Händig och snabb man du har.
Allt gott
/Anette

Susie på Stjärnarve... sa...

Jättefin bänk, det är bra att man kompletterar varandra så ens gubbe är händig på det man själv inte är händig! Jag är också bra på att tala om exakt hur jag vill ha saker och ting, men tyvärr gäller det endast arbeten i metall och övriga tekniska saker men inte i trä. För det är han inte bra på, men inte jag heller!
Jag antar att laxen på kvällen var hundra gånger bättre än den hemska fish & chips du åt på dagen. Vad var det för trist restaurang!?

KRAM
Susie

Mia Eggimann sa...

Grattis till 1900 inlägg, oj jag har inte kollat vad jag är uppe i än. Vilken fin bänk och så himla fiffigt. Jag skulle vilja ha något runt min björk men är inte så händig.

Mias Mix sa...

Tack för senast! Och tack för länken! Blev full i skratt. Du har skrivit att jag var precis som du föreställt dig, och jag har skrivit exakt samma om dig :) Tänk att man kan lära känna någon så bra genom cyber-världen så det stämmer perfekt sen när man träffas!
Vilken underbar bänk du fick! Så duktig han är din man!! Den vill jag provsitta när vi kommer.
Skönt att det går vidare med undersökningarna på örat. Och att ni skulle få en härlig tjejkväll förstod jag :)
Ha nu en riktigt skön vecka så hörs vi. Kram!!

Vonkis sa...

Grattis till 1900!
Bänken blev jättefin, gillar speciellt att körsbärsträdet får växa i den. Tänk om några år att sitta under lövverket. Underbart!

Det där med dålig mat på restauranger tycker jag är jättesvårt. Blir alltid obekväm men brukar ändå peta i mig maten utan att säga något. Lillasyrran däremot, hon säger alltid till. Jag vågar inte, är rädd att de ska spotta i maten :-/

Anonym sa...

Grattis till 1900 inlägg! Häftigt med så många! :)
Bra att sjukvården inte ger sig utan fortsätter undersökningarna.
Tur att kvällen hemma blev bra, restaurangen lät hemsk. Jag klagar om jag tror det är någon mening med det. Ska de ha mina pengar ska jag ha service.
Kram Kristina

Eva Trillian sa...

1900! Grattis! :)
Trevligt att läsa om bloggare man följer som träffas och trivs tillsammans <3

Tack för kommentar hos mig! Skickad styrka fungerar så fint :) det stärker hjärtat på ett fantastiskt fint sätt! Tack!

Anjas Hill sa...

Lusthuset ser verkligen inbjudande ut och bänken blev väldigt fin. Jag brukar berätta för alla som orkar lyssna att jag är så avis på äkta hälfter som kan snickra.
Alla har inte riktigt känsla för vad de kan och inte. En del sjunger hellre än bra i duschen, t. ex. och en del snickrar genom"falskt" ;-)

Ha det super!
/Anja