Sidor

19 juli 2009

Och vinnaren är...

Marie S!
Stort grattis!

Igår
kväll kom vi hem till en torrlagd stenfontän, en övervuxen trädgård, ett kokhett hus och en stannad oljepanna. Maken fick ge sig på pannan direkt efter att han och sönerna släpat in packningen. Svårflörtat var eländet också (pannan - inte maken!), maken tvingades upp på taket för att sota skorstensröret innan den ville dra igång. Hög tid för byte av uppvärmning!


Inatt lade jag in min EFIT-blogg, ögonen gick i kors innan jag var klar (Blogger är inte direkt ett bildbehandlingsprogram...)

Idag har det packats upp, tvättats fyra maskiner, bundits upp rosor, plockats jordgubbar, vattnats i växthus o krukor, skördats squash, fikats med svärmor, sorterats post mm mm. Bloggar och mejl lär jag väl hinna ikapp lagom tills det är dags för nästa resa!

9 kommentarer:

Mia S sa...

Men ojojoj då, vad glad jag blir !!

Det var längesen jag vann något och nu fick jag bli vinnare/ägare till detta fina halsband !!
Tack tack, tusen tack.. :)
.. och välkommen hem från semestern !
Kram..

Calle Gunnarsson "Matvraket" sa...

Det har varit regn dagligen och lagom varmt så våra gräsmattor hade urartat till klövervall. Nu nedklippta till hyfsad längd igen.

Helga sa...

Välkommen hem!
Hoppas semestern varit bra. Hos oss regnar det just nu så jag har hamnat i soffan med datorn istället för på altanen med maken....
Kram

Babsan sa...

Blev du klar så snabbt? Det tog mig en vecka nästan att komma ikapp...

*harkel harkel* kan bero på att jag trots allt är lite äldre än du... ev?

Anne-Lie sa...

Det kan ju bero på när nästa resa är planerad;-))

Bra jobbat och Grattis till vinsten Marie!

Fröken Eko sa...

Grattis till vinnaren och tack för tävlingen :)

Låter inte kul med krånglande panna! Vet själv hur det är. Nytt uppvärmningssystem står på agendan för oss också.

/F

Ann Charlotte sa...

Full fart - som vanligt;-)
Skönt att komma hem en stund, eller....
Hos mig regnar det så in i vassen...blommorna ligger som snor på marken.
Nä...jag går nog in och läser i boken istället...
Senare idag ska jag till Klässbols linneväveri - fina grejer, och dyrt. Men kolla runt är ju gratis...

Jihå sa...

Välkommen hem!
Jisses vilken fart du håller. Själv har jag bara klippt en liten gräsmatta och sovit flera timmar på eftermiddagen. Helt slut, skyller på åska i luften.

Mumintrollet sa...

Grattis till vinnaren!
Och själv hoppas man på en ny chans till ett vackert halsband! =)
Kul att du hittade till bloggen, försöker skriva där några gånger i veckan iallafall!