Sidor

11 april 2010

En award som gör mig glad!

Av Lisbet fick jag en riktig GLAD-utmärkelse! Tack!

Till den hör att skriva ner fem saker som gör just mig glad.
Hur ska jag kunna begränsa mig till fem?

Ok.
Jag tar fem dagsaktuella saker.
Det gäller ju att leva i nuet som ni vet.
Att se det stora i det lilla.
Att glädjas åt det vardagliga, även om det är en söndag...

Idag blev jag glad av
- att jag kunde klippa fram alla mina blommande krokusar som gömts under gamla vissna perenner

- att äldste sonen bara sa ok, när jag bad honom sopa bort allt boss från trädäcket

- att se Lilleman cykla fram och tillbaka på gatan

- att se ekorren tömma solrosfröautomaten

- att höra pappa och hans symfoniorkester spela Bizet, Fauré, Stenhammar och Massenet

Och som bonus blir jag glad av att få skicka den fina utmärkelsen vidare till
Elisa Day
Anne-Lie
Mia
Nica

4 kommentarer:

Lisbet sa...

Jag blir glad då jag tittar och läser i din blogg!

Anne-Lie sa...

Men detta gör mig glad! Ska fundera vidare;-))

Anonym sa...

Tusen tack,,ska skriva nu..
Mia

Anonym sa...

Nu har jag skrivit lite med,,
Mia