Sidor

18 juni 2013

Tre frågor - tid över?


Lyckas du få tid över till dig själv?
Ja, det ser jag till att ha. Som egenföretagare kan jag tackolov styra mycket av min tid.

Om ja, vad gör du då?
Chillaxar, träffar vänner, går på keramikkurs, konserter, utställningar, jäser i solen, läser ...
I söndags träffade jag två väninnor, vi promenerade på Djurgården och lunchade/fikade på Rosendals trädgårdar. Imorgon ska jag träffa en annan väninna på annan plats.

Om du hade en hel dag av ledig tid utan något ansvar för någon annan än dig själv, vad skulle du göra då?
Det är då jag har semester! När alla ungar är bortresta och jag inte behöver passa några tider! Gäller det flera dagar så sticker jag iväg på tjejresa ;-)

6 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Jag har ju, som man säger, i princip alla dagar för mig själv nu när jag tagit avgångsvederlag från jobbet. Hittills har ett halvår bara susat iväg utan att några storverk blivit gjorda. Men jag kan i alla fall träffa betydligt fler människor nu än när jag jobbade, då det sociala livet utanför jobbet var väldigt begränsat (speciellt som jag bor i Malmö och de senaste tio åren jobbade i Kristianstad och Ystad).

Maria sa...

Chillaxar låter ju alldeles underbart, jag tror jag ska börja chillaxa hädanefter jag med.

Razzy sa...

Mmmm chillaxa skulle jag behöva göra mera, tror jag ska försöka planera in det i kalendern :)

Susie på Stjärnarve... sa...

Ja du, något "chillaxa" blir det inte TROTS att man är pensionär! Snarare tvärtom!!
Man skaffar sig mer att göra och fler hobbies, men vila kan man göra den trista vita årstiden. Det jag gör för att njuta av våren, sommaren och hösten är att jobba - stenhårt - i trädgården!!!

BP sa...

Det har sina fördelar att vara egenföretagare!
Å du har ju verkligen full rulle hela tiden med alla dina hobbyn. Kul, då har du iaf inte tråkigt:-)

Eva Trillian sa...

Chillaxa! Det är grejer det :)
Du samlar på blått va? ;)