Sidor

17 augusti 2013

Veckans fönster - huvudlöst


Gick mot Centralstation från Gamla stan, fotograferade med mobilen till Fototriss och funderade över det svåra fönstertemat. Hur sjutton skulle jag kunna hitta ett passande fönster? Jag kunde inte påminna mig att jag hade något i arkiven heller.

Så stod hon där, i glasaffären i hörnet vid Hotell Sheraton. Så vacker, med kristallkrona och spegel som sällskap och med en hopplös spegling av världen runtomkring i sitt fönster. Jag kunde inte låta bli att låta allt speglas i ett enda kaos, t o m speglingen i spegeln fick vara med.

5 kommentarer:

Susanne Hultman sa...

En vackert färgad och konstnärlig dam du hittade - och dessutom väldigt huvudlös. :)

BP sa...

Bingo säger jag bara!

Jah Hollis sa...

Slumpen är ofta vår bästa vän när det gäller att hitta bra bilder till fototeman. Och det har du ju gjort.

Violen sa...

Härligt rörigt runt din huvudlösa dam! En bild man bara kan gilla!

Anonym sa...

Snyggt, riktigt konstverk som någon lagt ned mycket jobb på :0)