Sidor

28 februari 2014

EFIT - en dag i butiken


00.00
Inser att kameran är kvar i butiken. Inser att badrummet är upptaget.
Får börja med mobilbilder.

 

7.30
Trött trött trött.
Huvudvärk.



8.30
Hade kunnat sova en stund till men kom på att jag inte sett
veckans avsnitt av Trädgårdskampen.
Måste ju se om min favorit går till final!

 

9.30
Hoppsan så stressigt det blev.
Alla hibiskusar på verandan behöver vattnas.
En kanna var, så det blir mycket spring.

 

10.15
Hann aldrig äta frukost.
Har snott ihop tre mackor, men har ingen matlåda.
En macka äts redan på perrongen.

 

10.45
Ångar fram i Gamla Stan.

 

11.30
Butiken är öppnad, jag har min kamera igen
och jag inser att mitt glasarmband passar helt ok till min tunika.



12.30
En kund har lämnat tillbaka ett par av mina örhängen.
Men hon köper en hel del annat istället, dock inte av mitt glas.

 

13.30
Har sålt en av de fina flerfärgade halsdukarna
och sätter tillbaka alla som provats i jakten på rätt färgkombo.

 

14.30
Putsar glasögonen och OJ så mycket bättre jag såg ut!



15.30
Utnyttjar dödtiden mellan kunderna till att skriva ett brev. För hand.
Snacka om att min handstil förvärrats av att allt skrivs på dator numera!



16.30
Tänder lyktorna och hänger ut dem vid skyltfönstret.

 

17.30
Dövar hungern med en kopp roibos med vit choklad.
Djurgårdens IF:s julte. Supergott!

 

18.30
Samma plats som på förmiddagen.
Borde tagit mig tid att stå still ordentligt ...

 

19.30
Äntligen mat!
Lax och en massa grönsaker.
Bara Mellangrabben och jag hemma.



20.30
Tömmer glasugnen.
Konstaterar att en hel del inte blev som det var tänkt.



21.30
Pratar med Lilleman och maken som är till fjälls.
Sedan glömmer jag helt bort EFIT.
Glömmer att fotografera.
Glömmer att dagen ska på plats.
Men till sist är den det!

5 kommentarer:

Gurkiss sa...

Hej!

Kikar in din efit dag :)
Skoj att få se din dag :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Sofia sa...

Kikar in på din dag.
Det var länge sen jag skrev brev för hand, jag borde börja med det igen :)
Mums för lax!

Anonym sa...

Men inte stressa så, absolut inte bra för magen.
Fina bilder på gamla staden hoppas komma dit snart.
Hur ofta är du i butiken?
Mia

Marit Johansson sa...

Så kul att se bilder från hela din dag. Jag försökte ju mig på ett foto i timmen för någon helg sedan, lyckades inte alls. Det blev lite väl stora glapp mellan bilderna. Kanske ska jag göra ett försök till!

Janicke sa...

Fin dag! Och så fina gatubilder.
Och visst ser du bättre ut, det såg jag ju idag!