Sidor

30 mars 2014

EFIT - en solig söndag som kom och försvann



8.30
När jag kommer ner i köket städar maken just undan efter sitt sconesbak.



9.30
Lilleman har vaknat och ska få te i fina muggen.



10.30
Jag tänkte baka en morotskaka och stör mig på
att en del saker jag behöver finns i diskmaskinen
som tänker hålla på ytterligare ett bra tag.



11.30
Planerar tågresandet i England i sommar.
Min väninna i Yorkshire ska hjälpa mig fixa bästa biljetterna,
eftersom vi ska resa en speciell dag i en riktning
som många andra också kommer att vilja åka.
Det gäller nog att hänga på låset när biljetterna kan bokas.



12.30
Äntligen kommer jag ut.
I lusthuset står maken och målar grinden han snickrat.



13.30
Och här jobbar jag.
Fixar till en beställning och tänker röja i ateljén.



15.00
Men en väninna kom och det blev mer prat än jobb.
När vi går runt i trädgården ser jag
att koltrasten byggt bo ovanpå vattenfallets cistern.
Det var ju inte helt smart.



16.30
Dottern har kommit och visar sitt nyaste broderi,
inspirerat av en film som går på bio just nu.



17.30
Hon öppnar sina deklarationsblanketter och vi inser
att en försäljning har ägt rum som måste tas upp på blankett.
Suck.
Jag inser att samma sak gäller för två söner.



18.30
Dottern har längtat efter timjansås och vinbärsgelé.
Mamman fixar.



19.30
Lilleman jäser i fåtöljen med en av födelsedagspresenterna.



20.30
Tar en bit morotskaka i väntan på konserten på tv.



21.30
Reprissändningen av Sades konsert.
Missade den igår.
Tack för idag!

7 kommentarer:

Caroline sa...

Pysseldag hos dig ser jag.
Morotskakan såg god ut! :)
/Caroline

Mias Mix sa...

Åh morotskaka är så gott, nu blev jag sugen! Älskar att baka. Och vad härligt med den man som bakar scones på morgonen :) Låter som en härlig dag och att det blir mer prat än jobb när en väninna kommer det är ju precis som det ska vara :)

Paula i pörtet sa...

En härlig vårdag i solen har du haft, tack för titten

Kattis sa...

Insåg just, att det var på tok för länge sedan som det bakades en morotskaka i det här huset. Måste åtgärdas snarast!

Tyglina sa...

Kikat runt lite

Ariella sa...

Hej!
Kikar in på din dag

Livets små øyeblikk sa...

Du, den gulrotkaken din så utrolig saftig og god ut!

Skal du til Yorkshire i sommer - så heldig du er:) Jeg har en drøm om å reise til området, til Whitby for å være helt nøyaktig. Det blir ikke på noen år enda men en dag skal jeg ta med meg mannen og reise:)

Ha en fortsatt fin uke,
Hanne:)