Sidor

19 maj 2014

EFIT - i Sörmland


På tjejhelg i Sörmland.
Avkopplande, inspirerande, vemodigt.


10.00
Vi har sovit som stockar och äter nu frukost ute i solen.
Länge.

 

11.00
Väninnans sommarhus är sålt och packas ihop.
Här har vi tillbringat många tjejhelger genom åren.
Detta är den sista.
Om två veckor går flyttlasset.



12.30
Traditionen säger loppis i Mellösa.
Vi fyndar lite på vår väg hemåt.



13.30
Planen var att jag skulle debutera som caddie,
men tiden räcker inte till golfspel.
Vi stannar ändå till vid den tänkta golfbanan på Grytsbergs Säteri.
Här är så vackert, så vackert, så vackert att jag blir alldeles matt.
Och alldeles lycklig.
Ägaren visar oss runt, även till bröllopssviten,
Kan man kanske gifta sig igen och bo där?



14.30
Så snart jag ser ett loppis måste bilföraren stanna.
Just här fanns dock inget att hämta.

 

15.30
Sen lunchmacka och shopping vid Saltå Qvarn i Järna.



16.30
Jag får skjuts ända hem.
Ser att maken satt upp nya grinden som han byggt och målat.
Så fin den blev!



17.30
Packar upp min packning.
En ljusmanschett köpt i Nyköping på lördagen
har inte klarat resan.

 

18.30
I väntan på att maken ska komma hem
inspekterar jag vad mer han gjort under helgen.
Han har kört bort ris och handlat hem nya stockar.
Påbörjat arbetet med att byta ut de gamla ruttna.
Jag planterar chiliplantor jag köpt på Ica i Flen,
tar in dynor och dukar,
möblerar om på trädäcket.

 

19.30
Maken är hemma och jag dubbelpanerar torskfilé.
Äntligen middag!



20.30
Vi bestämmer var grindklykan ska sitta.
Nya grinden är högre än den gamla och har högre frigång.



21.30-23.30
Ser på den hyrda Hundraåringen.
Och jag bestämmer att min EFIT läggs in på måndagen.
Och nu är det gjort!

4 kommentarer:

Janicke sa...

Fint att följa din dag, innehållsrik och fint fotad som vanligt.
Själv glömde jag alldeles bort trots anteckning i almanackan.
Måndagskram!

Anonym sa...

Så himla fina hus,men va synd att det var sista gången.
Fina ljusmanschetter.
Mia

Micke sa...

Ja, det går ju bra dagen efter med. Annars så brukar du vara ute efter midnatt. Synd på fina manschetten.

Fin grind också.

Mias Mix sa...

Vilken underbar helg! Få umgås med sina tjejkompisar, åka på loppis mm. Synd med ljusmanchetten...