Sidor

14 oktober 2014

EFIT - en tisdag bland alla andra


7.30
Frukostbaljan under hibiskusträden på verandan.
Lite djungelkänsla, faktiskt.



8.30
Äldste sonen har bara sovit i en timme i natt.
Jag sticker till honom en banan innan han rusar till skolan.



9.30
Plockar disk och tvätt och sånt.



10.30
Hittar bilder och recept jag inte visste att jag behövde.



11.30
Sopar ihop löven på trädäcket.
Evighetsjobb.



12.30
Undrar om Lilleman smittar?
Känner mig inte på topp.



13.30
Lockar Lilleman från teven med lite pyssel.



14.30
Vi fick riktig fart på flätandet efter det första knepiga försöket.



15.30
Klart att solen gick i moln när jag tänkte utnyttja värmen för att skära glas!



16.30
Har i alla fall rott ihop en fylld ugn med alster och drar igång den. Skönt.



17.30
Steker plättar och pannkakor till de två söner som kommer att äta middag.



18.30
Upptäcker att Dessertmästarna har startat.
Tackolov för Play!



19.30
Ser båda de missade avsnitten.



20.30
Limmar och fixar med glaset.


21.30
Nattar småfåglar och tar huvudvärken med mig i säng.

5 kommentarer:

Susjos sa...

Sov så gott och hoppas du är kry i morgon!

Ruta Ett sa...

Vad kul att få följa med på din dag! Fina bilder!

Eva Trillian sa...

Väldigt snygga hjärtan - kommer ihåg att man gjorde sådana till jul ... ja, inte så snygga då, men ändå ;)
Hoppas du inte blev smittad och att huvudvärken är borta idag
Sv: Världen är full av nedtryckande "automatsvar": Det är aldrig ens fel/ensam är stark/bra karl reder sig själv ... de är många!
Lyssna - så viktigt. Och inte ska man behöva välja sida ("det är aldrig ENS fel") Det räcker ibland att vara en lojal vän - för det är det som kan rädda någon!
Tack - det förvånade mig hur det gamla sitter så nära ytan att en enkät startade en hel process. Nära ytan OCH djupt.
Kram

trollet sa...

Hoppas huvudvärken gav sej, fartfylld dag=)

Janicke sa...

Fint fotad Efit än en gång. Suverän bananbild med extra plus för fairtrade.
Roligt också att se din trädgård från en annan vinkel.
Håller tummarna för att du vaknade utan huvudvärk och annat oknytt.