Sidor

26 november 2014

Just nu, i min del av världen


Men jag såg solen i tio minuter igår!

13 kommentarer:

Christer Holm sa...

Ja här nere var det sol fram tills kvällen så igår var en bra dag :)

Marit Johansson sa...

Vackert trots det brun-grå... man måste försöka vara positiv nu :)

Violen sa...

Inte är det något höjdarväder precis men du har en vacker bild med lite olika färgtoner! Och så fick du med ett blått inslag som jag tycker lyfter bilden!
Ha en bra dag!

Monica o Jacob sa...

Då hade du tur här i Roslagen var det grått som vanligt.
fin bild det blå klotet livar upp;-)

Hanna sa...

Men vilken tur att du har det blåa klotet som livar upp i allt det grå. Jag ska sätta upp ljusslingan på balkongen i morgon har jag tänkt, blir nog en stor skillnad :-)

Vivishagerom sa...

Kjempe fint novemberbilde.

Vivi

Freja sa...

Jag gillar det dimmigt drömska i din bild!

Eva Trillian sa...

Hurra för 10 minuter sol :) Väl värt att lägga på minnet ;)
Fin glimt av vackert blått i din bild - som det ska vara!

janicke sa...

Åh så vackert, med det blå som pricken över i!

Petra - ja endast en liten del är utgrävd. Och i många fall har man borstat fram ytan och grävt en liten bit in, som i min bild.

Regnovädret i somras glömmer jag aldrig. Du skulle se bilderna av hur björkarna vred sig fram o tillbaka. Gillar utsikten idag, vackert och spännande.

Du fattade nagg, förstås. Inte många nu för tiden som gör.

Svårt att se kamelerna. De flesta har sår efter betslen och är inte välhållna. De är inte snälla mot sina djur, där. Snart kommer en annan bild av den enda kamel jag såg som verkade välvårdad och till och med log, som det såg ut! ♥

BP sa...

Skulle kunna skratta åt det... om jag inte hade sett samma elände idag och lagt upp det också. Suck. Du kunde inte ha visat tydligare hur trist november månaden är...

Leena sa...

Hej Anni ... det var länge sedan jag har skrivit en kommentar ens, men tittat har jag. Fast oftast på flera inlägg i stöten. Inspirationen har inte infunnit sig men det blir nog efter jul, och då man väl börjar så fortsätter man av bara farten. Allt är väl med mig och familjen, det är bara vanlig slöhet ... Hoppas du har det fint, och det verkar du ju ha av bloggen att döma! Ha en skön adventstid!

Meta sa...

Jamen visst är det lika hos alla tror jag. Ha en fin kväll med ljus och värme
Kram Meta

B i r g i t t a sa...

Vilken underbart komponerad bild - lite av långt borta och nära med det blå som pricken över i :)