Sidor

16 november 2014

Man har inte roligare än man gör sig


Japp. Åter en välmatad helg!
En begravning på fredagseftermiddagen följdes av Idol på kvällen. Denna gång fick vi sitta riktigt nära scenen!



Om ni undrar vad juryn gör under reklampauserna, så har ni svaret här!



På lördagen var det keramik. Jag gjorde en lampett, en tallrik, en stor skål och en liten rektangulär form. Glaserade en tallrik och ett litet hus. Finslipade på förra gångens 27 ljusmanschetter, 9 änglar, 3 blommor, tallrik och lampett (ja, jisses vad jag var produktiv förra lördagen!) och kunde lägga det mesta till skröjbränning.



Direkt från keramiken till Hovet för att se Djurgården vinna över HV71, sedan hem, laga/äta middag och se fotbollen på teve.



Idag, söndag, har jag varit på Fotografiska med fyra väninnor. Det var sista dagen för Anders Petersens utställning, en magstark svartvit explosion av närgångna utlämnande porträtt och miljöer.



Vi kunde också se Höstsalongen och Joyce Tennesons kvinnoporträtt. En ganska omtumlande blandning.



På Folkungagatan åt vi god middag på en indisk restaurang. Dit går vi gärna igen, sa vi innan vi såg den närliggande vietnamesiska restaurangens häftiga inredning ...

Och nu ska jag sätta mig bekvämt i tevefåtöljen för att se Mig äger ingen.

11 kommentarer:

Husbilen-Ellen sa...

En intensiv helg med många upplevelser. Nu gäller det att smälta allt.Gillar din keramik. Är det virkade dukar du använder att trycka med? Elisabeth

Freja sa...

Vilken helg, den måste ha gått i ett! Lite avundsjuk för att jag inte orkar, lite matt bara vid tanken på att jag skulle gjort något av allt det du hann med!

Hanna sa...

Oj, du har hunnit med mycket. Ibland är det skönt att ha fullt upp, speciellt om det är positiva saker, som dina mest bestod av :-)

Eva Trillian sa...

Full rulle :) Det verkar vara det vanliga med dina helger! Gott så!
Fotografiska! Jag längtar till Stockholm!

HelenTh sa...

Det var verkligen en fullmatad helg! Ser verkligen väldigt trevlig ut.
Vilken rolig bild på Idoljuryn!

Violen sa...

En helg med högt tempo och många positiva upplevelser! Roligt att få en inblick i alla aktiviteter genom dina bilder Ser aldrig på Idol men det var en kul bild på juryn!
Ha en bra dag!

Janicke sa...

En bra helg! Glad att jag var med på ett hörn.

Laura sa...

Kvinnoporträtten skrämde skiten ur mig! :o

Haha juryn är bara för go, mobiler i högsta hugg ;-)

Ha en fin dag =)

Mias Mix sa...

Fullt upp som vanligt hos dig! Och även du har haft en helg med blandat sorg och glädje. Begravningar är oftast både fina och jobbiga och väldigt skönt när de är över. Tur att du gjorde så mycket roligt också :)

Anitas Malta sa...

Jajustdet.. inte har man det roligare än man gör sig ! Du lyckas då alltid få fram det positiva i ord och bild. Efter en begravning dessutom.

Om jag inte besöker Fotografiska under mitt nästa besök i min forna hemstad eller inte äter god middag på Folkungagatan så har jag totalt glömt bort hur underbart och rolig livet trots allt kan vara ;-)

Marit Johansson sa...

Om jag hade en typisk Marit-helg förra helgen så hade du en typisk Annie-helg :) full av aktiviteter och spännande dessutom!
Ang. karaten.. nej jag kan verkligen inte det där, var lite sugen att börja jag också men det avtog. Skulle dock gärna lära mig självförsvar men inte hålla på och gradera upp till nytt bälte och sånt.. blir det lika fullspäckat i helgen?