Sidor

15 mars 2015

Korvar på tåg


Mina transportmedel fotograferade jag i Berlin. Tunnelbanan, U-Bahn, ska snart stanna vid Potsdamer Platz. Ser ni den lilla pilen på skylten med stationsnamnet? Den visar åt vilket håll man ska gå av, det är inte på alla stationer tågen kommer i vänstertrafik.



Ett intressant fordon som gör reklam för ett (intressant?) museum; Currywurstmuseet. Nej, vi besökte det inte, trots att det bara låg 50 m bort.



Och så kombinerar jag tåg med korv med denna korvkiosk som fanns på flygplatsen!

6 kommentarer:

Åke sa...

Riktigt trevliga bilder :) Bra där!

BP sa...

Vilka roliga transportmedel du har hittat! Tycker korvkiosken är så himla rolig - perfekt återvinning för en gammal tågvagn tycker jag!

Rost och rädisor sa...

Det var annorlunda och kul transportmedel!
Allt gott
Anette

Marit Johansson sa...

Ja det här var ju inga vanliga transportmedel :) roligt att se!

Vi i Kasperian sa...

Det här var en riktigt rolig och annorlunda triss. :)
Berit E

KajsaLisa sa...

Hade man fått åka med den till museet hade jag testat :)