Sidor

09 juli 2015

Med doft av hav och sand


Det är inte många saker/prylar jag verkligen önskar mig, men en tysk strandstol är en av dem (en karusellhäst en annan).



Första dagen på vår resa ut i Europa, vi startade redan halv sju på måndagsmorgonen för att slippa Stockholms rusningstrafik, hann vi till den tyska östersjökusten. Vårt hotell hade stora ljusa rum och var dekorerat helt i marint tema.



I foajén stod en strandstol, liksom i trädgården där vi tog resans första kalla öl.



Frukostmatsalen doftade hav, den också. Och frukosten visade sig vara den bästa vi fick på vår resa.

Torsdagstema - I like
 

12 kommentarer:

Violen sa...

Tuff strandstol men jag tror en karusellhäst vinner överlägset om det är min önskelista! Skönt när man hittar bra hotell, jag vill gärna bo bekvämt när jag är ute och reser.

Anita Malta sa...

Oj, vilken läcker bild den första och hotellet ni valde ser ut att vara helt i min smak. Gillar när det är personligt, ombonat och inte för stort. Vill helst slippa sitta och äta frukost i en matsal med 400 andra gäster ;-)

Tusen tack för din fina kommentar hos mig Anni. Är verkligen glad och tacksam över att jag har fina dig och andra bloggvänner. Kram och sköt om dig !!

Susjos sa...

Oj, en strandstol? va häftigt, skulle jag absolut vilja ha :-)

BP sa...

Visst är dom fina dessa strandstolar. Å vill man bara sitta i dom utan att få en endaste solstråle på sig (i ansiktet) så är dom ju bingo.

Å tyskar och engelsmän kan ju det där med bastanta frukostar - inkl. löskokta ägg resp. korvar. Kul att ni var så nöjda.

amo sin blogg sa...

Så koselege bilde du viser.

Nette Cecilia sa...

Vilken fin strandstol ,snyggt ,tack för trevliga bilder ,trevlig helg ,nette

Annette sa...

Vilken underbar bild på strandstolen ♥ Får direkt tankar på den underbara, danska serien Badhotellet. Jag gillar också karusellhästar, men det räcker att fota dem, som här: https://justnujusthar.files.wordpress.com/2011/05/0-disney-5.jpg

Ha en bra dag!

anemonen sa...

Jag förstår att du önskar dig en sådan strandstol och nu när du visat den vill även jag ha en. Finfina bilder.

anemonen sa...

Jag förstår att du önskar dig en sådan strandstol och nu när du visat den vill även jag ha en. Finfina bilder.

Mias Mix sa...

Kul strandstol! Vad glad man blir när man hittar de där små guldkornen :) Nåt att minnas tillbaka till.

Livets små øyeblikk sa...

En slik strandstol skulle jammen vi hatt her også, nå ønsker jeg og en:) (en blå en;)

Håper du har det godt og at du nyter sommeren, jeg har hatt litt vanskelig med å komme i blogg-form men prøver meg igjen - har savnet veldig å være her:)

kissed by an angel sa...

I miss the sea so much and I would also be glad about a beach chair or a carousel horse :)...