Sidor

30 augusti 2015

Augustisol och augustimåne


Efter en lång teaterföreställning på Dramaten i fredags har helgen ägnats åt plock inne och trädgård ute i det fortsatt fina vädret. I Stockholm har det knappt kommit något regn denna månad, så det är snustorrt i rabatterna




Vårt wifi har inte velat fungera på hela månaden. Igår köpte maken bättre utrustning och så idag har han sågat och borrat och dragit kabel och monterat nya dosor, bland annat denna söta kanin (som ska få nos och morrhår) som ska ge mig wifi både i ateljén och i lusthuset. Något som behövs när jag ska ta betalt med iZettle.



Och så har jag som så många andra försökt att fånga helgens fantastiska måne. Men jag har inget stativ och är skakig på handen, så det blir som det blir. Här blev det över grannens hus.

13 kommentarer:

BP sa...

Visst var månen fantastiskt igår! Maken tog en bild på den under kvällspromenaden. Lyckades så där. Min lilla Sonny klarar inte av det. Å stativ - vad är det;-)

Å vad är iZettle? Jo, kan ju googla, men orkar inte. Förstår ju i alla fall inte vad det är för nå't;-)

BP sa...

Svar: Samma som SWISH då, för Swish syns ju på varenda loppis. Ooooops, nej jag cashar i stället;-)

Unknown sa...

Tack! då fick jag reda på en del ny intressant info.
Månen missade jag totalt men njuter av din bild.
Svar: Kul att du såg samma sak som jag, dvs bordsskivan, den verkliga anledningn till bilden.
/Kiki

Lotta sa...

Så läcker den sista bilden är!

Violen sa...

Kvälls/nattbilden är riktigt bra, lite lagom mystisk tack vare att den inte är superskarp! Vi går också här och längtar efter regn, det är väldigt torrt och gräset börjar bli brunbränt! Du får nog ha vattenslangen framme några dagar till!

Annette sa...

Så fina bilder! Jag låg och tittade på månen en stund innan jag somnade i går, i kväll kanske jag också borde försöka fota den. Jag har provat tidigare, och det är inte lätt att få skärpa i både månen och något som lyfter fram månen, som byggnaden i din bild. Snyggt gjort! Och rabatten utanför fönstret, är det hos er? Vilken sagolikt underbar rabatt ♥

cissi sa...

Tycker att din bild på månen är jättefin! :)

anemonen sa...

Ja man får allt passa på att fixa och dona när det bjuds tillfälle och visst var månen vacker i helgen och som du säger så är stativ ett måste egentligen men du har ju lyckats ändå.

Nette Cecilia sa...

Sådan där grej har vi på sommarhuset i år också .Torrt är det här också fast vi fick en liten skur senaste vecka men torra löv ligger överallt .Månen ja den tävlar med solen på min blogg också ,kram Nette

Mias Mix sa...

Även om du inte har fångat månens krater så har du fångat den fina stämningen!
Hoppas internet funkar bättre nu, izettle är verkligen toppen. Så länge det inte är för stora belopp eftersom det kostar 2,75% per köp.
Glömde svara dig om knäcket. Mannen blev väldigt förtjust i nyponknäcket. Det gillade jag inte alls. Däremot blev det nog ganska dörr lopp mellan ditt och mitt recept :) De är så goda båda två! Nästa gång ska jag testa att blanda havregryn och majsmjöl för att få glutenfritt. Kul att experimentera lite :)

Hanna sa...

Låter som en kreativ helg, först teater och sedan lite pyssel därhemma. Bra att få ordning på wifin, det är ju så tråkigt när det inte fungerar...

Janicke sa...

Så fin bild på månen! Suveränt med huset, kan inte bestämma mig för om det är spökstämning eller inte.

Anita Malta sa...

En gul(-lig) orm där på den grönskande mattan som inte visar spår av torka och varför är den vackra bild nummer två mindre än övriga men det löser jag snabbt genom att klicka på den. Finner ingen torka där heller ;-)

Kaninen kommer att ge mycket glädje både när det gäller utseende och att fylla sin egentliga funktion.

Med skakig hand och utan stativ lyckades du skapa en fantastiskt stämningsfull bild där inte bara månen är i fokus utan grannens upplysta hus som i mitt tycke gör hela bilden.