Sidor

23 oktober 2015

Efter tolv år


Jisses, så jag kröp runt i trädgården igår, i det tråkiga vädret, för att försöka fånga min magnolia på bild. Alla växter hade samma tråkvisset brungröna ton, så just magnolian var svår att urskilja.



Jag köpte den i Rångedala på väg hem från en Springsteenkonsert 2003 och den har stått och mått tråkigt på två olika ställen i trädgården. I våras flyttade jag ner den i mitt fuktigaste hörn (jag har en väldigt torr trädgård) och denna sommar har den fullständigt exploderat i tillväxt! Jag överdriver inte när jag säger att den blivit tio gånger större!

Hoppas, hoppas att den blommar nästa år, för jag har helt glömt bort vad det är för sort ...

(Vad gäller den sjuke sonen, så har han först idag åkt hem till sig igen. Vi har varit hos öron/näsa/halsläkare på akuten tre gånger denna vecka för att åtgärda hans dubbla halsbölder - med stor sannolikhet hade han dubbla redan förra omgången, men eftersom det är så otroligt ovanligt var det ingen som förstod det. Förra omgångens tio dagars antibiotikakur följs nu av 17 dagar med än häftigare medicin. Nu hoppas vi att eländet försvinner!)

10 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Hoppas vi får se blommor på detta vackra träd till våren .så bra att det går till det bättre med sonen.Trevlig helg ,nette

Rost och rädisor sa...

Kul med en magnolia som minne efter Springsteenkonsert. Det är du nog ganska ensam om och tänk att den blev så glad när den fick lite fukt.
Trevlig helg
Anette

Violen sa...

En tjurig magnolia kan tydligen bli på bättre humör när den får rätt betingelser! Magnolia är en av mina favoriter!
Skönt att sonen blir bättre! Halsböld är inget att leka med, bra att han har fått mer potent medicin!
Trevlig helg!

Lotta sa...

Hoppas den glädjer er med blommor nästa år! trevlig helg! /Lotta

Unknown sa...

God bedring til sønnen. Det er tydelig at magnoliaen trives der den står nå

Maribel sa...

Har en alldeles ny Magnolia sedan våren, hoppas att jag klarar den över vintern.
Ha en riktigt fin helg!

BP sa...

Du har onekligen gröna fingrar eller rättare sagt rätt tankar när du planterade om Magnolian! Håller tummarna att du får som du vill.

Skönt att höra att sonen mår bättre. Vilken sjukvecka för honom och dig! Håller tummarna även här!

Anette i Torsåker sa...

Magnolia var det första träd jag planterade efter flytten. Min blommar mer och mer för varje år. Hoppas du får en explosion av blommor, den har nog laddat för det hela sommaren.
Måtte sonen vara på bättringsvägen, hu så jobbigt han har det.
Trevlig helg!
/Anette

Villrose sa...

Ja, du skal se det blir flott blomstring til våren .)
God bedring til sønnen.

Janicke sa...

Då får vi hålla tummarna för magnolian. Så som du har pysslat med den kommer den säkert att belöna dig.
Hemskt med halsböld, hoppas nu verkligen att han är helt frisk.