Sidor

10 april 2016

Å vips var hon i London!

Mycket riktigt, på söndagsmorgonen åkte dottern och jag till London, det är hennes julklapp som blir verklighet. Vi tog bussen till Skavsta på lördagskvällen, sov över på hotellet där och tog tidiga morgonflyget till Stansted Airport.


Idag har vi vandrat på tre fantastiska marknader; Columbia Roads blommarknad, Brick Lane och Spitalfields kläd-konst-prylmarknader.





 Åkte ikväll till vårt pubhotell norr om London. Tänkte äta middag här, men restaurangen hade stängt tidigare på söndagen. Och imorgon börjar frukosten serveras när vi måste åka!


Vi köpte take away hos en indier runt hörnet, fick sitta i den tomma frukostmatsalen och äta och nu har vi sparat hälften (för vi fick mycket mat!), så det blir en lite udda indisk frukost imorgon!

11 kommentarer:

KajsaLisa sa...

Härligt med Londonbilder, speciellt den sista gillar jag. Spitafeilds har jag besökt, Brick Lane var jag på för tre år sedan men då var det ingen marknadsdag.

Marit Johansson sa...

Åh så kul med en londonresa. Och länkningen fick du också till med mobilen, bra jobbat. Själv tycker jag det är riktigt trixigt att mobilblogga, får inte riktigt till det :) hoppas ni får en fin semester!

bokhyllan sa...

Härliga, fina London!

lavendia sa...

Vad roligt med en dotterhelg i London. Colombian Road gillar jag verkligen. Brick Lane har jag också besökt, men inte den andra. Litet speciell konst!!! / Britt

Annette sa...

A bunch of antique roses... bara namnet gör att jag vill ha ett fång!

Så kul med en Londonresa med dottern :) Jag blir så ressugen, men eventuellt reser vi runt i Sverige under sommaren, och blir suget för stort framåt augusti, så blir det nog Frankrike som vi tycker så mycket om hela familjen.

Mias Mix sa...

Åh vad mysigt! Att få se London och umgås med dotter på en och samma gång. Förstår att ni båda trivs! Jag och dottern åkte dit när hon fyllde 18 och sen tog mannen med sig sonen dit när han fyllde 18. Fina bilder!! Hoppas frukosten smakade bra!
SV: Ja du, jag var lite rädd att jag inte skulle hinna med Cissi, men det gick faktiskt bra. Så länge jag går funkar min kondis/ork bra. Men att cykla/jogga då tar den slut på nolltid.
Ha det fint!

Helen sa...

Vad kul att vara i London en helg! Marknaderna verkar ha varit roliga att besöka och du har tagit fina bilder!

anemonen sa...

Härligt med en snabbis till London och andas storstadsluft och få lite inspiration med tillbaka. Härlig miljö på sista bilden.

BP sa...

Brick Lane känner jag igen - den marknaden är ju världskändis;-) Å bilderna är ju bara sååååå bra!

Å indisk frukost - hahaha! Why not!? Där borde ju finnas åtminstone yoghurt(-dressing) på salladen;-)

Rost och rädisor sa...

Vilken trevlig julklapp och ni verkar ha hunnit med både det ena och det andra.
Allt gott
/Anette

Janicke sa...

Den där hemska dockbilden fastnade på näthinnan, brrr.